Jézus eljövetelének ígéretét számos ószövetségi prófécia jeleni ki.
A Lukács evangéliumban olvashatjuk, hogy Jézus Názáretben a zsinagógában Ézsaiás 61: 1-3 verseit olvassa fel.
Lukács 4:14-21 Jézus pedig megtére a Léleknek erejével Galileába: és híre méne néki az egész környéken.
15 És õ taníta azoknak zsinagógáiban, dicsõíttetvén mindenektõl.
16 És méne Názáretbe, a hol felneveltetett: és beméne, szokása szerint, szombatnapon a zsinagógába, és felálla olvasni.
17 És adák néki az Ésaiás próféta könyvét; és a könyvet feltárván, arra a helyre nyita, a hol ez vala írva:
18 Az Úrnak lelke van és rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangyéliomot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívûeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyilását, hogy szabadon bocsássam a lesujtottakat,
19 Hogy hirdessem az Úrnak kedves esztendejét.
20 És behajtván a könyvet, átadá a szolgának, és leüle. És a zsinagógában mindenek szemei õ reá valának függesztve.
21 Õ pedig kezde hozzájuk szólani: Ma teljesedett be ez az Írás a ti hallástokra.
A második eljövetelére vonatkozó igerészt azonban nem olvasta fel hanem „behajtván a könyvet, átadta a szolgának, és leült”. A jelen lévő zsidók pontosan tudták, hogy nincs vége a mondatnak.
A felolvasott írás Ézsaiás 61:1-3
Ézsaiás 61:1 “Az Úr Isten lelke van én rajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek örömöt mondjak; elküldött, hogy bekössem a megtört szívûeket, hogy hirdessek a foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást;
61:2 Hogy hirdessem az Úr jókedvének esztendejét, és Istenünk bosszúállása napját; megvígasztaljak minden gyászolót;
61:3 Hogy tegyek Sion gyászolóira, adjak nékik ékességet a hamu helyett, örömnek kenetét a gyász helyett, dicsõségnek palástját a csüggedt lélek helyett, hogy igazság fáinak neveztessenek, az Úr plántáinak, az Õ dicsõségére!”
Messiás azt jelenti, „a Felkent”. Jézus Nem olajjal lett felkenve, mint a próféták, hanem Szent Szellemmel.
A teljes tanítás itt hallgatható meg: