A harmadik templom

Jézus beszélt a tanítványoknak az utolsó idők eseményeiről és a pusztító utálatosságról, mely beül majd a Templomba az utolsó 7 éves időszak felénél a Máté 24:15-ben és a Márk 13:14-ben egyaránt.

Máté 24:15 „Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg)…
Jézus jövendölése a templomról (Mk 13,1-2; Lk 21,5-6) Máté 24

Egy iráni születésű ausztrál síita imám, a dél-ausztráliai Iszlám Egyesület elnöke „Jeruzsálem, az iszlám szent városa?” címmel írt cikket a The Jerusalem Postba.
(http://www.hetek.hu/hit_es_ertekek/201902/muszlim_imam_jeruzsalem_nem_a_mi_szent_varosunk)

There is a big difference between a city being sacred in the eyes of God and it being a sacred Islamic city.
BY MOHAMAD TAWHIDI – JANUARY 26, 2019https://www.jpost.com/Opinion/Is-Jerusalem-a-sacred-Islamic-City-578560

Mivel a júdaizmus a megváltást a harmadik, szintén a Templom-hegyen álló templom újraépítésével hozza összefüggésbe, ezt sokan az iszlám és a júdaizmus közti feloldhatatlan ellentétnek tekintik.
Izrael állam politikája elsődlegesen egész Jeruzsálem megszerzésére irányul, de eddig a Templom-hegyhez nem nyúltak.
Egyes szervezeteknek, mint például a Templom-hegy és Izrael Földje Hívői-nek nyíltan deklarált célja a mecset (Al-Aksza – Sziklamecset) lerombolása és a helyén a Harmadik Templom felépítése, de az ő népszerűségük a mai Izraelen belül csekély. Szélsőséges judaista személyek és csoportok rendszeresen kísérletet tesznek az Al-Aksza mecset aláaknázására, felrobbantására, őket az izraeli rendőrség és igazságszoltatás köztörvényes bűnözőként, de nem terroristaként kezeli.
2017. DECEMBER 15.
Donald Trump amerikai elnök kritikus döntést hozott: elismerte Izrael fővárosának Jeruzsálemet, és eldöntötte, hogy oda költözik majd Tel-Avivból az amerikai nagykövetség. A lépést széleskörű ellenkezés kísérte a nemzetközi közösségben és az arab világban. Trump a saját interpretációja szerint a realitást ismerte el.

Israel Eldad, történész a következőket nyilatkozta a TIME magazinban, miután Jeruzsálem 1967-ben Izrael fennhatósága alá került: „Attól kezdve, hogy Dávid elfoglalta Jeruzsálemet, a Templom felépítéséig egy generációnyi idő (70 év) telt el s most is így lesz.”

A Templom Alapítvány az 1970-es évek óta adományokat gyűjt a Templom megépítésére. Ezek után két yeshiva (rabbiképző intézet) kezdett el foglalkozni azzal, hogy felkutassa a papok és léviták leszármazottait, hogy őket megfelelő képzésben részesítse a templomi szolgálatra, szertartásokra.
Mind a Torat Haim Yeshiva és az Aterit Cohanim Yeshiva képez diákokat a templomi gyakorlatra és őrzi a hagyományokat az 1980-as évek közepétől.
A Templom Intézet szponzorálja a hangszerek és egyéb kellékek készítését, melyeket a Templomban fognak majd használni. A színfalak mögött ezek és más szervezetek lehetővé tették, hogy a harmadik Templom rövid időn belül felépülhessen, és működőképes legyen.

Kiss György

2019.02.17