Királyi papság

Isten  örökkévaló akaratában volt a királyi papság szent nemzet létrehozása. Az újjászületett ember szelleme által képes betölteni ezt az elhívást.

Zsidókhoz írt levél 7:1-25

Mert a Melkisédek Sálem királya, a felséges Isten papja, a ki a királyok leverésébõl visszatérő Ábrahámmal találkozván, õt megáldotta, A kinek tizedet is adott Ábrahám mindenbõl: a ki elsõben is magyarázat szerint igazság királya, azután pedig Sálem királya is, azaz békesség királya,  Apa nélkül, anya nélkül, nemzetség nélkül való; sem napjainak kezdete, sem életének vége nincs, de hasonlóvá tétetvén az Isten Fiához, pap marad örökké.
Nézzétek meg pedig, mily nagy ez, a kinek a zsákmányból tizedet is adott Ábrahám, a pátriárka; És bár azoknak, kik a Lévi fiai közül nyerik el a papságot, parancsolatjok van, hogy törvény szerint tizedet szedjenek a néptõl, azaz az õ atyafiaiktól, jóllehet õk is az Ábrahám ágyékából származtak;
De az, a kinek nemzetsége nem azok közül való, tizedet vett Ábrahámtól, és az ígéretek birtokosát megáldotta,
Pedig minden ellenmondás nélkül való, hogy a nagyobb áldja meg a kisebbet.  És itt halandó emberek szednek tizedet, ott ellenben az, a ki bizonyság szerint él:  És hogy úgy szóljak, Ábrahámnál fogva tized vétetett Lévitõl is, a tizedszedõtõl,
Mert õ még az atyja ágyékában vala, a mikor annak elébe ment Melkisédek.  Ha tehát a lévitai papság által volna a tökéletesség (mert a nép ez alatt nyerte a törvényt): mi szükség tovább is mondogatni, hogy más pap támadjon a Melkisédek rendje szerint és ne az Áron rendje szerint?
Mert a papság megváltozásával szükségképen megváltozik a törvény is.
Mert a kirõl ezek mondatnak, az más nemzetségbõl származott, a melybõl senki sem szolgált az oltár körül;
Mert nyilvánvaló, hogy a mi Urunk Júdából támadott, a mely nemzetségre nézve semmit sem szólott Mózes a papságról.
És még inkább nyilvánvaló az, ha a Melkisédek hasonlatossága szerint áll elõ más pap,
A ki nem testi parancsolatnak törvénye szerint, hanem enyészhetetlen életnek ereje szerint lett.
Mert ez a bizonyságtétel: Te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint.  Mert az elõbbi parancsolat eltöröltetik, mivelhogy erõtelen és haszontalan,
Minthogy a törvény semmiben sem szerzett tökéletességet; de beáll a jobb reménység, a mely által közeledünk az Istenhez.
És a mennyiben nem esküvés nélkül való, mert amazok esküvés nélkül lettek papokká,
De az esküvéssel, az által, a ki azt mondá néki: Megesküdött az Úr, és nem bánja meg, te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint: Annyiban jobb szövetségnek lett kezesévé Jézus.
És amazok jóllehet többen lettek papokká, mert a halál miatt meg nem maradhattak:
De ennek, minthogy örökké megmarad, változhatatlan a papsága.
Ennekokáért õ mindenképen idvezítheti is azokat, a kik õ általa járulnak Istenhez, mert mindenha él, hogy esedezzék érettök.

Kiss György

2018.11.11.